Hírek, aktualitások Kártya aktiválás Írjon nekünk Oldaltérkép
Bemutatkozunk
Elérhetőség
Jogszabályok
Szabályzatok
Tagjainknak
Munkáltatóknak
Szolgáltató partnerek
Egészségmegőrzés
MNB Pénzügyi Navigátor
 
Tagjaink kérdezték

Összeállításunkban az Ügyfélszolgálatra érkezett leggyakoribb kérdésekre adunk választ.

Meddig lehet beküldeni a 2017. évi készpénzes számlákat?
 
A Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztárban az egészségpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos  készpénzes számlák a tagsági jogviszony fennállása alatt, a számla kiállításának dátumától függetlenül később is benyújthatók. Az egészségpénztári egyéni számláról történő kifizetés időpontjában érvényes szabályok szerint tudja Pénztárunk elszámolni. A 2017. december 31. előtt kiállított számlákat akár 2018-ban, vagy 2019-ben is be lehet nyújtani.
 
Kinek a nevére kérjem a számlát?

A készpénzfizetési számlát az egészségpénztári szolgáltatásként elszámolható termékek (pl. gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, babaápolási cikkek, gluténmentes élelmiszerek, sporteszköz) vásárlása esetén a pénztártag vagy az igénybe vevő hozzátartozó nevére kell kérni.
Egészségügyi szolgáltatás (pl. fogorvos, gyógymasszázs, bőrgyógyász stb.) igénybevétele esetén a számlát a Vasutas Egészségpénztár nevére és a 1144 Budapest, Kőszeg u. 26. címre kérjük, és lehetőség szerint az igénybe vevő (pénztártag, a pénztárban is bejelentett) közeli hozzátartozó nevét is tüntesse fel a kiállító.

Saját magamnak csináltattam szemüveget, a Pénztár azonban jelezte, hogy jogszerűtlen szolgáltatást vettem igénybe. Mi lehet a probléma?

A jelzett problémakkor lehetséges, ha a Pénztár nyilvántartásában nem szerepel orvosi javaslat arra vonatkozóan, hogy a pénztártagnak szemüveg viselése szükséges (vagy a korábban megküldött javaslat érvényessége lejárt).
Orvosi javaslatként megfelel a szemészeti ambuláns lap, szemész szakorvos vagy optometrista szakember által kiállított és aláírt szemvizsgálati lap megküldése is.
A szemüveg elszámolásához az igazolást csak egyszer kell beküldeni a pénztárba (amennyiben az orvos annak érvényességét nem korlátozza).

Gyermekem részére csináltattam szemüveget, a pénztár azonban jelezte, hogy jogszerűtlen szolgáltatást vettem igénybe. Mi lehet a probléma?

Számlaellenőrzésnél gyakran találkozunk azzal, hogy a pénztártag megküldi közeli hozzátartozója nevére szóló orvosi igazolást arról, hogy szemüveg vásárlása indokolt, a hozzátartozóját bejelenti szolgáltatásra jogosultként a Pénztárban, azonban az optikai szaküzlet a számlát a pénztártag nevére állítja ki és a számlán nem jelzi, hogy a szemüveg a pénztártag hozzátartozója részére készült.
Ilyen esetben – mivel a számla a pénztártag nevére szól – azt kell feltételezzük, hogy a szemüveg is részére készült. Ha a pénztártagnak nincs orvosi javaslata, akkor a szolgáltatás orvosi javaslat hiányában jogszerűtlen lesz.
Kérjük, figyeljenek arra, hogy a jogszerű elszámoláshoz a számlán szolgáltatást igénybe vevőként megnevezett személynek kell orvosi javaslata legyen a pénztár nyilvántartásában!

Egészségügyi szolgáltatások elszámolása

Egészségügyi szolgáltatások kifizetése akkor lehetséges, ha a szolgáltató és a Pénztár között érvényes szolgáltatási szerződés áll fenn, vagy a szolgáltató a számlán megjelölt tevékenységi körében a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő szerződött szolgáltatója.
Nem szerződött és Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel kötött szerződéssel sem rendelkező egészségügyi szolgáltatók számlája esetén a kifizetés nem történik meg.
A szerződéssel rendelkező szolgáltatók listája a www.epenztar.hu honlapunkon, a Szolgáltató kereső menüpontban elérhető.
Nem szerződött, azonban Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel szerződésben álló szolgáltatók esetén célszerű kérni, hogy a szolgáltató a számlán a szerződés számát feltüntesse.
Pénztárunk a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel szerződéssel rendelkező egészségügyi szolgáltatók nyilvántartásához minden esetben az Alapkezelő honlapján (www.oep.hu) közzétett aktuális listát fogadja el.

Gyakran előfordul az is, hogy a pénztártag (hozzátartozó) gyógytornát, gyógymasszázst vesz igénybe, azonban a számla „Egyéb egészségügyi szolgáltatás”-ról lesz kiállítva.
Gyógytorna, gyógymasszázs és fizioterápiás kezelések esetén az írásos szerződéskötést nem írja elő a jogszabály, így a szolgáltatást bármely, e tevékenységet nyújtó szolgáltatónál igénybe vehető, azonban az igénybe vett szolgáltatást csak akkor tudjuk – előzetes szerződéskötés nélkül - elszámolni, ha a számlán a ténylegesen igénybe vett szolgáltatás megnevezése szerepel.
 Utolsó frissítés:  2018-08-31