Pénztártagjainknak 2024.01.01-től a Pénztár nyomtatványainak papír alapú benyújtása mellett lehetőségük van már online módon is intézni bejelentésüket.

Az egyszerű, kényelmes és gyors ügyintézés az ügyfélkapuval rendelkező Pénztártagjaink számára bármikor és bárhonnan elérhető, ahol van internet kapcsolat. Ha még nincs ügyfélkapuja, azt személyesen igényelheti pl. Okmányirodában, Kormányablakban vagy e-személyivel elektronikusan.

Az online elektronikus ügyintézés keretében nyomtatványaink egy része az AVDH szolgáltatás segítségével online hitelesíthetőek és elektronikus úton küldhetők be az igénybejelentés nyomtatványok esetében az igeny@epenztar.hu a többi nyomtatvány esetében pedig az info@epenztar.hu e-mail címre.

Az online elektronikus úton benyújtott nyomtatványok esetében Pénztárunk a nyomtatványt  csak akkor fogadja be, ha azt a Pénztártag az AVDH szolgáltatással (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) hitelesítve nyújtja be elektronikus aláírással ellátva. A nyomtatványt alátámasztó dokumentumokat – azok teljes felületét – egyesével szkennelje be vagy fotózza le. Minden dokumentum kerüljön Pdf vagy képfájl formátumba, melyeket nem kell a Pénztártag által is (egyenként) hitelesíteni, azokat a hitelesített aláírással ellátott nyomtatvánnyal együtt elektronikus másolatban a Pénztár befogadja.

Abban az esetben, ha bizonyos nyomtatványokhoz szükséges lehet két fél aláírása is (pl. társkártya igénylés) ebben az esetben kérjük, hogy minden aláíró külön-külön hitelesítse ugyanazt az aláírás előtti dokumentumot és mindegyik példányt küldje el a Pénztárhoz.

Pénztárunk az alábbi nyomtatványainkat papír alapon benyújtva eredeti aláírással ellátva vagy AVDH szolgáltatással hitelesítve elektronikus úton elküldve tudja befogadni, ezek a következőek:

  • Belépési nyilatkozat
  • Haláleseti kedvezményezett
  • Átlépési nyilatkozat
  • Kártyaigénylő
  • Számla lekötés
  • Számla feltörés
  • Azonosítási adatlap
  • Igénybejelentés egészségpénztári szolgáltatásokhoz
  • Kieső jövedelem pótlása iránti igénylés
  • Igénybejelentő várandóssági segélyhez
  • Igénybejelentő szülési segélyhez
  • Igénybejelentő CSED és GYED kiegészítéshez
  • Igénybejelentő GYES és GYET kiegészítéshez
  • Igénybejelentő munkanélküliségi támogatáshoz
  • Igénybejelentő rokkantsági támogatáshoz
  • Igénybejelentő temetési segélyhez hozzátartozó halála esetén
  • Igénybejelentő iskolakezdési támogatáshoz közoktatás
  • Igénybejelentő iskolakezdési támogatáshoz felsőoktatás
  • Igénybejelentő védendő fogyasztók részére
  • Igénybejelentő lakáshitel támogatásához
  • Igénybejelentő idősgondozás támogatáshoz

Pénztárunk az alábbi nyomtatványainkat papír alapon benyújtva eredeti aláírással ellátva vagy másolatban, hitelesítés nélkül elektronikus úton elküldve tudja befogadni, ezek a következőek:

  • Adatmódosítás
  • Szolgáltatásra jogosultak
  • Adónyilatkozat
  • GYES/GYED bejelentés
  • Portál regisztrációs adatlap
  • Eseti fogorvosi szerződés
  • Orvosi javaslat

Felhívjuk Pénztártagjaink szíves figyelmét, hogy az AVDH szolgáltatás csak Ügyfélkapu regisztrációval használható és az így hitelesített dokumentumok teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősülnek. Az azonosításra visszavezetett dokumentum hitelesítés (AVDH) használati útmutatója és a hitelesítés folyamata megtalálható az alábbi linken:

http://magyarorszag.hu/szuf_avdh_hasznalati_utmutato

Köszönjük, ha igénybe veszi a gyors ügyintézést!

Budapest, 2023. december

Vasutas Egészség- és Önsegélyező Pénztár